back to top
- Reklama -zprávy

Príbehy úspechu: Firmy, ktoré sa dostali z krízy vďaka efektívnemu krízovému manažmentu

Date:

Share:

Prekážky sú neodmysliteľnou súčasťou cesty, ktorá vedie k vytúženým cieľom nielen v bežnom živote, ale aj vo svete podnikania. Krízy sa nevyhýbajú žiadnej firme a ak ich zvládne, posunie ju to ďalej k lepšej konkurencieschopnosti i úspechu.

Kľúčom k zvládnutiu problémov vo firme jekrízový manažment. Ide o schopnosť organizácie reagovať na neočakávané udalosti v podobe finančných ťažkostí, kybernetických útokov či prírodných katastrof. Manažment zmien sa týka, napríklad reštrukturalizácie, zavádzania nových technológií alebo zmien firemnej kultúry.

Ak firma nemá v internom tíme k dispozícii profesionála, potrebného pre realizáciu zmien, môže využiť dočasného odborníka, ktorý je schopný zvládať špecifické úlohy a je ním interim manager.

Príbehy úspechu firiem, ktorých krízový manažment a manažment zmien urobili silnejšími

Ak sa vaša spoločnosť momentálne pasuje s problémami, je potrebné pozrieť sa na ne ako na výzvy. Ak ich prekonáte, posuniete sa ďalej. Ako príklad vám poslúžia aj príbehy dvoch svetoznámych značiek, ktorými sú Tesla a Toyota.

Tesla je výrobcom elektromobilov, ktoré sú obľúbené po celom svete. Avšak v roku 2018 sa pasovala s problémami vo výrobe. Tie viedli k oneskoreniu dodávok a zníženiu zisku. Čelila kritike zo strany investorov i prognózam analytikov, ktorí sa obávali o jej schopnosť plniť výrobné ciele. Generálny riaditeľ Tesly, Elon Musk, však zriadil nové výrobné linky, prijal nových zamestnancov a implementoval ďalšie zmeny s cieľom zvýšiť produktivitu. Vďaka zvýšeniu výrobnej kapacity si spoločnosť splnila výrobné ciele, znížila výrobné náklady a zlepšila ziskovosť.

Ďalším príkladom úspechu, vďaka zavedeniu krízového manažmentu, je značka Toyota, ktorá v roku 2015 zistila, že airbagy používané v ich vozidlách od spoločnosti Takata sú nebezpečné, teda môžu spôsobiť zranenia, či dokonca smrť. Spoločnosť stiahla vozidlá z obehu a v spolupráci s firmou Takata problém riešila. Zamerala sa na vykonanie kontroly kvality a zaviedla nové bezpečnostné opatrenia. Snažila sa o transparentnú komunikáciu so zákazníkmi a verejnosťou. Aj v tomto prípade efektívny krízový manažment pomohol svetoznámej značke zvládnuť krízu s airbagmi.

━ nové příběhy

Tipy a triky pre udržateľný životný štýl v roku 2024

V roku 2024 sa otázky udržateľnosti a ekologického životného štýlu stávajú stále dôležitejšou súčasťou každodenného života. V dôsledku klimatických zmien a zvyšujúceho sa dopytu...

Efektívne využitie firemného oblečenia na konferenciách a výstavách

Firemné oblečenie hrá dôležitú úlohu pri prezentácii spoločnosti aj na konferenciách a výstavách. Správne zvolený outfit môže pomôcť zvýrazniť vašu značku a zaujať potenciálnych...

Ako využiť webináre a online kurzy LinkedIn na zvýšenie angažovanosti zákazníkov

Chcete budovať a udržiavať dôveru zákazníkov? Potrebujete efektívny nástroj na zlepšenie vzťahu s cieľovou skupinou? Webináre poskytujú skvelú príležitosť na interaktívnu komunikáciu a vzdelávanie,...

Gratulácie k narodeniu bábätka: Originálne a láskavé SMS správy pre nových rodičov

Narodenie bábätka je jedným z najradostnejších okamihov v živote rodičov. Tento krásny moment si zaslúži oslavu a samozrejme aj milé gratulácie. Ak máte priateľa,...

Všestrannosť akumulátorového náradia: Od dielne po záhradu

V ére technologického pokroku sa akumulátorové náradie stáva neodmysliteľnou súčasťou nielen profesionálnych dielní, ale aj domácností a záhrad. Tento typ náradia ponúka kombináciu výkonu,...
- Komerční sdělení -pr článek