back to top
- Reklama -zprávy

Príbehy úspechu: Firmy, ktoré sa dostali z krízy vďaka efektívnemu krízovému manažmentu

Date:

Share:

Prekážky sú neodmysliteľnou súčasťou cesty, ktorá vedie k vytúženým cieľom nielen v bežnom živote, ale aj vo svete podnikania. Krízy sa nevyhýbajú žiadnej firme a ak ich zvládne, posunie ju to ďalej k lepšej konkurencieschopnosti i úspechu.

Kľúčom k zvládnutiu problémov vo firme jekrízový manažment. Ide o schopnosť organizácie reagovať na neočakávané udalosti v podobe finančných ťažkostí, kybernetických útokov či prírodných katastrof. Manažment zmien sa týka, napríklad reštrukturalizácie, zavádzania nových technológií alebo zmien firemnej kultúry.

Ak firma nemá v internom tíme k dispozícii profesionála, potrebného pre realizáciu zmien, môže využiť dočasného odborníka, ktorý je schopný zvládať špecifické úlohy a je ním interim manager.

Príbehy úspechu firiem, ktorých krízový manažment a manažment zmien urobili silnejšími

Ak sa vaša spoločnosť momentálne pasuje s problémami, je potrebné pozrieť sa na ne ako na výzvy. Ak ich prekonáte, posuniete sa ďalej. Ako príklad vám poslúžia aj príbehy dvoch svetoznámych značiek, ktorými sú Tesla a Toyota.

Tesla je výrobcom elektromobilov, ktoré sú obľúbené po celom svete. Avšak v roku 2018 sa pasovala s problémami vo výrobe. Tie viedli k oneskoreniu dodávok a zníženiu zisku. Čelila kritike zo strany investorov i prognózam analytikov, ktorí sa obávali o jej schopnosť plniť výrobné ciele. Generálny riaditeľ Tesly, Elon Musk, však zriadil nové výrobné linky, prijal nových zamestnancov a implementoval ďalšie zmeny s cieľom zvýšiť produktivitu. Vďaka zvýšeniu výrobnej kapacity si spoločnosť splnila výrobné ciele, znížila výrobné náklady a zlepšila ziskovosť.

Ďalším príkladom úspechu, vďaka zavedeniu krízového manažmentu, je značka Toyota, ktorá v roku 2015 zistila, že airbagy používané v ich vozidlách od spoločnosti Takata sú nebezpečné, teda môžu spôsobiť zranenia, či dokonca smrť. Spoločnosť stiahla vozidlá z obehu a v spolupráci s firmou Takata problém riešila. Zamerala sa na vykonanie kontroly kvality a zaviedla nové bezpečnostné opatrenia. Snažila sa o transparentnú komunikáciu so zákazníkmi a verejnosťou. Aj v tomto prípade efektívny krízový manažment pomohol svetoznámej značke zvládnuť krízu s airbagmi.

━ nové příběhy

Palety v medzinárodnom obchode: Štandardizácia a efektivita

Palety sú neoddeliteľnou súčasťou medzinárodného obchodu, kde zohrávajú kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní efektívnej a bezpečnej prepravy tovaru. Štandardizácia paliet je dôležitým aspektom, ktorý umožňuje...

Chyby starostlivosti o pleť pri akné

Obdobie dospievania má množstvo kladov ale ide aj o obdobie, na ktoré by ste možno chceli aj zabudnúť. Ak ste v tomto veku mali akné pravdepodobne...

Umelé stromčeky s dokonalým dizajnom a za skvelé ceny.

S blížiaci sa Vianocami riešia mnohí dilemu, kde kúpiť vianočný stromček. Ak sa rozhodnete pre praktickú a trvanlivú alternatívu, akou je umelý stromček, určite navštívte e-shop,...

Plastový nábytok nemusí byť gýč: Ako na to?

Plast má vo sfére záhradného nábytku neoprávnene nie príliš lichotivú povesť. Tú si ale nezaslúži. Môže totiž vyzerať veľmi atraktívne. Aké sú možnosti?Plastový záhradný...

Čo sú kanabinoidy a ako fungujú?

Kanabinoidy predstavujú látky, o ktorých sa čoraz častejšie hovorí v súvislosti so širokým spektrom ich pozitívnych účinkov. Ktoré sú to? Čo sú kanabinoidy a aký...
- Komerční sdělení -pr článek